در جستجوی آلیاژ آلومینیومی فوق العاده مقاوم برای استفاده در صنعت هوافضا

یک شرکت استرالیایی در حال پژوهش بر روی یک آلیاژ آلومینیومی است که سبک‌تر، قوی‌تر و بادوام‌تر از آلیاژهای موجود بوده و در صنایع هوافضا و صنایع دفاعی کاربرد دارد.
 آلیاژ آلومینیومی فوق العاده مقاوم

شرکت PPK مستقر در بریزبن در جستجوی «آلیاژ آلومینیوم فوق العاده مقاوم» است و با دانشگاه دیکن و تولیدکننده ویکتوریایی آمائرو اینترنشنال (Amaero International) همکاری خواهد کرد. تحقیق در زمینه این آلیاژ جدید شامل فناوری PPK بر روی نانولوله‌های بور نیترات است، که آن را به عنوان ماده‌ای توصیف می‌کنند که در دماهای بسیار بیشتر از نقطه جوش آلومینیوم و دیگر فلزات، پایدار بوده و یکی از قوی‌ترین مواد شناخته‌شده است.

PPK گفت چندین کاربرد برای آلومینیوم فوق العاده مقاوم وجود دارد، از جمله در حوزه دفاع و هوا فضا که به طور مداوم به دنبال مواد سبک‌تر، قوی‌تر و بادوام‌تر هستند. این سه سازمان، در این ماه پژوهش در زمینه آلیاژ را تحت نام آلیاژهای استراتژیک (Strategic Alloys) آغاز خواهند کرد و انتظار می‌رود اعتبارسنجی اولیه مواد تا اوایل سال ۲۰۲۱ زمان ببرد.

PPK گفت این پژوهش منجر به ایجاد مالکیت فکری جدید و ایجاد فرصت‌هایی برای صنایع هوافضا و صنایع دفاعی خواهد شد. PPK گفت: «هدف این سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر مشترک، توسعه این فناوری تحول آفرین در استرالیا و ایجاد یک صنعت جدید، اشتغال و توسعه محصولات و صادرات برای سال‌های آینده است.» رابین لویسون مدیر اجرایی گفت که سرمایه‌گذاری مشترک گام مهمی در نمایش نانولوله‌های بور نیترات است.

نانومحصول ایرانی؛ پتوی هواپیما آنتی‌باکتریال

نانومحصول ایرانی؛ پتوی هواپیما آنتی‌باکتریال

شرکت نساجی زرباف امین پتوی هواپیما از جنس پلی‌استراکریلیک آنتی‌باکتریال حاوی نانوذرات تولید و به بازار عرضه کرده است. این پتوها در ایرلاین‌های داخل کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند و علاوه بر آنتی‌باکتریال بودن، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر...