تشخیص بیماری با استفاده از حسگر گرافنی

شرکت اسپارک به منظور تشخیص بیماری‌های انسان و حیوانات، به زودی پروژه حسگر گرافنی را راه‌اندازی می‌کند.
تشخیص بیماری با استفاده از حسگر گرافنی

شرکت اسپارک تکنولوژیز (Sparc Technologies)، که به تازگی از خریداری شرکت استرالیایی گرافن تکنولوژی سلوشنز (Graphene Technology Solutions) و همچنین برنامه خود برای تبدیل شدن به «توسعه‌دهنده اصلی محصولات مبتنی بر گرافن برای ایجاد دگرگونی و تحول در بازارهای صنعتی» خبر داد، بخش جدید زیست پزشکی را ایجاد کرده‌است که هدف آن توسعه دستگاه‌های سنجش تنفس غیر تهاجمی مبتنی بر گرافن به منظور تشخیص بیماری‌ها در انسان‌ها و حیوانات است.

اسپارک این پروژه را با سهامدار اصلی، شریک استراتژیک و مرکز تحقیقات گرافن دانشگاه آدلاید (UA) به منظور ایجاد و توسعه دستگاه‌های سنجش غیر تهاجمی برای کاربردهای انسانی و دامپزشکی به اجرا در می‌آورد.

تمرکز این پروژه بر روی دستگاه‌های سنجش گرافنی برای تشخیص مجموعه‌ای از ترکیبات آلی فرار (VOCs) موجود در بازدم خواهد بود که به عنوان نشانه بیماری شناخته می‌شوند. اسپارک با هدف جداسازی و شناسایی مجموعه‌ای از ترکیبات ویژه که نشانگرهای زیستی برای برخی بیماری‌ها هستند، از خواص گرافن استفاده خواهد کرد.

با توجه به یافته‌های به دست آمده، پروژه شامل توسعه و ساخت دستگاه‌های سنجش در مقیاس آزمایشگاهی و ارزیابی اولیه عملکرد سنجش آن‌ها با VOCs منتخب خواهد بود. یک پروژه موفق، فناوری مهم تجاری‌سازی در بازارهای پزشکی را در اختیار اسپارک قرار می‌دهد.