رونمایی سامسونگ از ریموت کنترل جدید Eco با قابلیت شارژ خورشیدی

شرکت سامسونگ برای جدیدترین تلویزیون‌های خود ریموت کنترل با شارژ خورشیدی موسوم به Eco ساخته است.
رونمایی سامسونگ از ریموت کنترل جدید Eco با قابلیت شارژ خورشیدی

شرکت سامسونگ همراه تلویزیون‌های 4K و 8K جدیدش در سال 2021، یک ریموت کنترل با شارژ خورشیدی موسوم به Eco را عرضه می‌کند که این شرکت ادعا می‌کند "مقدار زباله‌های پلاستیکی تولید شده سالانه را کاهش می‌دهد" و تلاش می‌کند در راستای کاهش اثرات زیست‌محیطی بیشتر فعالیت نماید.

از نمای رو به رو، این ریموت کنترل شبیه هر کنترل تلویزیونی سامسونگ در سال‌های اخیر است، اما قاب پشتی این ریموت کنترل دقیقاً همان چیزی است که برجسته‌ترین ویژگی آن را در خود جای داده است. در قاب پشتی این ریموت کنترل، می‌توان یک صفحه کشیده از سلول‌های خورشیدی را مشاهده کرد که قرار است باتری داخلی این ریموت کنترل را شارژ کنند.

وزن این ریموت کنترل فقط 31 گرم است و از پلاستیک ساخته شده است، اما این شرکت ادعا می‌کند که حدود 28 درصد از این مواد از “پلی‌اتیلن ترفتالات بازیافت شده” تشکیل شده است.

طبق ادعای رسمی سامسونگ، باتری موجود در این ریموت قبل از اینکه به شارژ کامل نیاز داشته باشد تا دو سال قابل استفاده است و می‌تواند حدوداً هفت سال که همان چرخه متوسط عمر یک تلویزیون است نیز قابل استفاده باقی بماند. این کار قطعاً شما را از خریدن انبوهی از باتری‌های نیم‌قلمی (AAA) در طول سال‌ها نجات می‌دهد و همچنین موجب کاهش قابل‌توجه ضایعات پلاستیکی می‌شود.

اگر نیاز دارید که ریموت کنترل را به هر دلیلی سریع‌تر شارژ کنید، یک پورت USB-C در قسمت پایینی آن وجود دارد.

سامسونگ همچنین در سال ۲۰۲۱ به تلاش‌های خود برای بسته‌بندی سازگار با محیط زیست ادامه می‌دهد. این شرکت با حذف جوهر بر پایه روغن و گسترش بسته‌بندی سازگار با محیط‌زیست به همه مدل‌های Lifestyle و QLED، راه‌حلی پایدار ارائه می‌دهد که می‌تواند سالانه ۲۰۰۰۰۰ تن جعبه را مجدد مورد استفاده قرار داد و آن‌ها را به تکه‌های دکوراسیون خانه تبدیل نماید.

در طراحی جدید جعبه‌ها، خطوطی ایجاد شده که کاربر می‌تواند آنها را بریده یا تا کرده و مقوا را به شکل وسیله دیگری درآورد. با اسکن کد QR  روی جعبه‌ها با گوشی موبایل نیز کاربر می‌تواند دستور راهنمای تغییر شکل جعبه‌ها را روی گوشی خود ببیند. کاربر می‌تواند این جعبه‌ها را به صورت دلخواه به شلف، میز، جای مجله و یا حتی خانه کوچکی برای گربه خانواده تبدیل کند. سامسونگ برای مسابقه‌ای با شرکت دزین (Dezeen) همکاری کرد که مردم را تشویق می‌کرد تا روش‌های هوشمندانه‌ای برای استفاده مجدد از جعبه‌های مقوایی بیابند.