ارائه پیشرفتی شگرف در حوزه پوشش در رویداد خوردگی 2021

شرکت اپلاید گرافن متریالز پیشرفت بزرگ نانوفناوری در زمینه پوشش اپوکسی مبتنی بر آب را در رویداد خوردگی سال ۲۰۲۱ ارائه می‌کند.
ارائه پیشرفتی شگرف در حوزه پوشش در رویداد خوردگی 2021

شرکت اپلاید گرافن متریالز (Applied Graphene Materials)، تولیدکننده دیسپرسیون‌های نانوپلاکت گرافن، به تازگی اعلام کرده است که به فناوری پیشرفته‌ای دست یافته است که پراکندگی گرافن را در پوشش‌های اپوکسی مبتنی بر آب امکان‌پذیر می‌کند، در حالی که محافظت در برابر خوردگی را نیز بهبود می‌بخشد. قرار است این فناوری در بیست و یکمین کنفرانس و نمایشگاه خوردگی در ۲۸ آوریل سال ۲۰۲۱ ارائه شود.

اپلاید گرافن متریالز گفت که این فناوری نشان‌دهنده نقطه عطف مهمی در توسعه فناوری‌های افزایش‌دهنده عملکرد گرافنی برای تولیدکنندگان پوشش‌های پایدارتر است. اپلاید گرافن متریالز پیش از این با استفاده از دیسپرسیون نانوپلاکت گرافن خود موسوم به گنیبل (Genable) گام‌های موثری در زمینه عملکرد ضد خوردگی در پوشش‌های پایه حلال برداشته است. با این حال، توسعه پوشش مبتنی بر آب همچنان کانون توجه تولیدکنندگان صنعتی است؛ چرا که آنان به دنبال بهبود ایمنی و تاثیرات زیست‌محیطی محصولات خود هستند.

در این رویداد متیو شارپ، دانشمند ارشد علوم کاربردی اپلاید گرافن متریالز، در زمینه عملکرد ضد خوردگی سیستم‌های مبتنی بر آب جدید با استفاده از نانوپلاکت‌های گرافن توضیح خواهد داد. تا به امروز، پراکندگی گرافن در سیستم‌های مبتنی بر آب مشکل‌آفرین بوده‌است که باعث ناپایداری پوشش و یا نیاز به مقدار زیادی سورفاکتانت می‌شود.

فناوری جدید اپلاید گرافن متریالز باعث پراکندگی آسان گرافن در پوشش‌های اپوکسی بر پایه آب می‌شود، در حالی که محافظت در برابر خوردگی را بهبود می‌بخشد، این پژوهش بیانگر پیشرفت مهمی در افزایش عملکرد ضد خوردگی پوشش ناشی از آب (waterborne) در کاربردهای صنعتی است.

این رویداد دو هفته‌ای، به میزبانی انجمن حفاظت و عملکرد مواد، طی ۱۹ تا ۳۰ آوریل سال ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد و متخصصان صنعت از سراسر جهان را برای نمایش آخرین پیشرفت‌ها و فناوری‌های کنترل خوردگی گرد هم می‌آورد.

 شیرآلات با پوشش نانوساختار تزئینی

نانومحصول ایرانی؛ شیرآلات با پوشش نانوساختار تزئینی

شرکت شیرآلات البرز روز با پوشش نانوساختار تزئینی به روش PVD موفق به تولید شیرآلات ساختمانی شده است. این محصول نسبت به شیرآلات رایج، مقاومت به خوردگی و سختی بالایی دارد.