مهار خوردگی در صنعت نفت و گاز با پوشش نانویی

شرکت تسلا نانوکوتینگ پتنت با اهمیتی در زمینه نانوپوشش کربنی را ثبت کرد.
مهار خوردگی در صنعت نفت و گاز با پوشش نانویی

شرکت تسلا نانوکوتینگ (Tesla NanoCoatings) اعلام کرد سومین پتنت خود را در سال ۲۰۲۱ دریافت نموده است. آخرین پتنت این شرکت در زمینه سیستم تک-لایه خود-لایه‌بندی‌شونده است که آینده پوشش‌های ضد خورندگی تلقی می‌شود. این پتنت نشان‌دهنده جایگاه رهبری جهانی تسلا نانوکوتینگ در فناوری نانوپوشش‌های کربنی در حفاظت از خوردگی است.

پوشش تک-لایه تسلا نانوکاتینگ که Super CNT نامیده می‌شود، هنگام استفاده به صورت یک ورقه پلیمری نانولوله کربنی آستر/پوشش‌رویی خود-لایه‌بندی‌شونده جداکننده عمل می‌کند. لایه‌های خود-لایه‌بندی‌شونده مزایای یک سیستم نانوپوشش کربنی چندلایه سخت را تنها با یک لایه واحد فراهم می‌کند که به طور قابل‌توجهی در بهبود محافظت از خوردگی و کاهش هزینه‌ها مؤثر است.

علاوه بر این پوشش تک-لایه Super CNT، مزایای زیر را نیز ارائه می‌دهد:

  • افزایش طول عمر
  • مقاومت سایش بسیار خوب
  • درجه بالای آب‌گریزی
  • سرعت اعمال بالا

 

تسلا نانوکوتینگ، محصول Super CNT را به منظور رفع مشکل خوردگی در صنایع مختلف توسعه داد. این محصول هزینه‌های تولید و نگهداری را به طور قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

از Super CNT تسلا نانوکوتینگ در صنعت نفت و گاز و سایر صنایع در محیط‌های سخت و خورنده استفاده خواهد شد. Super CNT به ویژه در زمینه عملیات نفتی و گازی در سطح و زیر دریا و همچنین پالایشگاه‌ها و کارخانه‌های پتروشیمی ارزشمند خواهد بود.

تاد هاوکینز، بیانگذار تسلا نانوکوتینگ، گفت: «یک تلاش تحقیقاتی مهم برای توسعه بیشتر Super CNT در حال انجام است. درک قابل‌توجه ما از نانو فناوری کربن، به ما این امکان را می‌دهد تا استفاده از نانولوله‌های کربنی را که هیچ شرکت دیگری حتی به آن فکر هم نمی‌کند را گسترش دهیم.»

جورما ویرتانن دانشمند پژوهشگر در تسلا نانوکوتینگ افزود: «ما قطعاً قابلیت‌های فناوری نانولوله‌های کربنی را برای توسعه Super CNT گسترش داده‌ایم.»

تسلا نانوکوتینگ قصد دارد تست Super CNT را در سال 2021 آغاز کند و تست‌های میدانی با مشتریان اصلی خود را در سال 2022 ادامه دهد.

 شیرآلات با پوشش نانوساختار تزئینی

نانومحصول ایرانی؛ شیرآلات با پوشش نانوساختار تزئینی

شرکت شیرآلات البرز روز با پوشش نانوساختار تزئینی به روش PVD موفق به تولید شیرآلات ساختمانی شده است. این محصول نسبت به شیرآلات رایج، مقاومت به خوردگی و سختی بالایی دارد.