استفاده از ساختار نانومتخلخل در تولید ماسک

یک استارتاپ چینی، موفق به طراحی و تولید ماسک‌های جدیدی با ساختار نانومتخلخل شده است که در برابر انتقال آئروسل‌ها مقاوم است و می‌تواند تحول بزرگی در ماسک‌های زیست‌سازگار و مقابله با بیماری‌های تنفسی ایجاد نماید.
استفاده از ساختار نانومتخلخل در تولید ماسک

شرکت تائر اینوویشن (Taer Innovation) که بر نوآوری و فناوری پزشکی تمرکز دارد، تاکنون به واسطه عملکرد تحسین‌برانگیزش، جوایز متعددی را به خود اختصاص داده است که از جمله آن می‌توان به جایزه طراحی «Golden Pin Design 2012» و جایزه نوآوری «Taiwan Exellence Award 2014» اشاره کرد. ماسک‌های فیلتراسیون جدید این شرکت از فیلتراسیون فیزیکی، بر اساس ساختار نانومتخلخل غشا (PTFE) به عنوان مانع استفاده می‌کند که از فیلتر میدان الکتریکی جریان میکرو (فناوی بیو-الکتریک) همراه با سیلیکون پزشکی زیست‌سازگار تشکیل شده است.

این ماسک از افراد در برابر عوامل بیماری‌زای هوابرد محافظت می‌کند و یک وسیله ایمنی ضروری در طول پاندمی کووید-19 و در محیطی با شرایط تهدیدکننده سلامت محسوب می‌شود. این ماسک برای حفاظت در برابر عوامل بیماری‌زای هوابرد، در عین راحتی، از اندازه مناسب نیز برخوردار است. این محصول در پنج سایز (XS، S، M، L، XL) و در دو رنگ مشکی و شفاف ارائه می‌شود.

این ماسک فیلتراسیون، از سیلیکون با گرید پزشکی ساخته شده، که زیست‌سازگار است و خواص ضد آلرژی خوبی دارد. این ماسک باعث حساسیت‌های پوستی نمی‌شود و تمیز کردن آن نیز آسان‌تر است.

شریک استراتژیک آن، Nex-Si، متعهد به تحقیق و توسعه تنها فناوری جدید جهان، فناوری یونی است که با موفقیت روش‌های جدید پردازش پلاسما سطح را برای محصولات سیلیکون RTV و آبکاری الکترونیکی توسعه داده است. این محصول نسبت به سایر محصولات سیلیکونی معمول و یا بند ساعت لاستیکی که به طور کلی با یک لایه روغن پردازش می‌شوند تا بند ساعت نرم‌تر و راحت‌تر باشد، متفاوت است. در نتیجه، این فرآیند افراد دارای آلرژی اغلب تحریک می‌شوند در حالی که RTVmask اینگونه نیست.

RTVmask مقاومت بسیار خوبی در برابر آب و هوا و عفونت دارد. این ماسک آزمایشات مربوط به SGS، FDA و زیست سازگاری (تحریک پوستی، آلرژی پوستی، سمیت سلولی) مربوط به استاندارد غذایی را پشت سر گداشته است.

RTVmask از فناوری نانو منحصر به فرد خود موسوم به فناوری غشای ویژه PTFE برای تأمین حفاظت جامع استفاده می‌کند که تقریباً ۹۹.۷ درصد فیلتراسیون را ارائه می‌دهد که بیشتر از ماسک N95 است. با فیلتراسیون فیزیکی ۷۰ نانومتری، با استفاده از ساختار نانومتخلخل غشا، ۹۹.۹ درصد ذرات بزرگ‌تر از ۰.۰۷۵ میکرومتر می‌توانند فیلتر شوند. علاوه بر این، ۹۵ درصد از ذرات روغنی می‌توانند مسدود شوند. RTVmask ضد آب، نفوذناپدیر در برابر هوا و مقاوم در برابر روغن است و محافظت کامل و موثری را ارائه می‌دهد.

این شرکت نه تنها از فناوری فیلتر PTFE استفاده می‌کند که حفاظت 99.9 درصدی ایجاد می‌کند، بلکه دارای اثر ضد میکروبی ناشی از میدان الکتریکی فیزیولوژیکی است که به از بین بردن ویروس‌ها و باکتری‌ها تا 7 روز کمک می‌کند. این فناوری از ماتریس پودر فلز جاسازی‌شده در میکرو باتری برای تولید یک میدان الکتریکی استفاده می‌کند، که از رطوبت موجود در تنفس یک محیط رسانا تولید می‌کند و با بهره‌گیری از الکتریسیته خطر عفونت را کاهش دهد. این ماسک می‌تواند پس از گذشت یک دقیقه از تماس به یکپارچگی ساختاری ویروس آسیب برساند و آن را از بین ببرد.