استفاده از نانولوله‌های گرافن در صنایع ترکیه

پوشش‌های مبتنی بر نانولوله‌های گرافن در ترکیه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
استفاده از نانولوله‌های گرافن در صنایع ترکیه

نانولوله‌های گرافن طیف کاملی از مقادیر مقاومت را ایجاد می‌کنند و با استفاده از آنها نیازی به تغییر در روند تولید پوشش‌ها یا کامپوزیت‌ها نیست و امروزه به طور گسترده در صنایع پیشرو ترکیه استفاده می‌شود.

مشارکت بین این شرکت‌ها بر روی پوشش‌های پودری و صنعتی و همچنین کف‌های خود تراز شونده در صنعت ساخت‌وساز (بخشی که یکی از نیروهای محرک رشد اقتصادی ترکیه محسوب می‌شود) متمرکز است. دوزهای بسیار کم (0.02-0.05 درصد وزنی) از نانولوله‌ها در پوشش‌های پودری، راه را برای افزودن رنگ به محصولات، انعطاف‌پذیری بیشتر در فرمولاسیون نهایی و بهبود راندمان لجستیک باز می‌کند.

اغلب تولیدکنندگان خودرو دارای کارخانه‌های مونتاژ در ترکیه هستند که این امر فرصت‌های بیشتری را برای استفاده از نانولوله‌های گرافن فراهم می‌کند. به طور خاص، راهکارهای مبتنی بر نانولوله در آسترهای رسانای مورد استفاده برای رنگ‌آمیزی الکترواستاتیک سپرها، گلگیرها و سایر قطعات خارجی در خط اصلی رنگ‌آمیزی OEM، چشم‌اندازهای بالایی را نشان می‌دهد.

دوزهای بسیار کم نانولوله‌های گرافنی اجازه تولید آسترهای رنگارنگ و حتی خاکستری روشن را می‌دهد، که در نتیجه آن فرصت استفاده از یک پوشش اولیه نازک‌تر در مقایسه با آسترهای حاوی سایر عوامل کربن رسانا وجود دارد. پوشش‌های قالب فایبرگلاس ESD که در صنعت خودرو استفاده می‌شود، برای افزودن نانولوله‌ها نیز بسیار مورد توجه است.

هاییم پینهاس (Hayim Pinhas)، شرکتی که طیف گسترده‌ای از محصولات و دانش فنی را ارائه می‌دهد و با تیم فروش باتجربه خود به تولیدکنندگان در صنایع مختلف خدمت می‌کند، شهرت خود را بسیار ارزشمند می‌داند. کاگاتای اوزدمیر، عضو کمیته اجرایی و مدیر کل واحد کسب‌وکارهاییم پینهاس، گفت: «ما تصمیم گرفتیم تا یک مشارکت بلندمدت با شرکت اوسی‌اس‌آی‌ال (OCSiAl) برقرار کنیم و مزایای غیرقابل‌انکار نانولوله‌های گرافن را نسبت به راهکارهای استاندارد در تعدادی از صنایع تحقق بخشیم.»

اندرو دوبروسکی، مدیر فروش فنی و توسعه تجاری شرکت اوسی‌اس‌آی‌ال دراتحادیه اروپا، خاطرنشان کرد: «صنعت ترکیه توجه زیادی به مشکل بهره‌وری و ایمنی تولید دارد. راهکارهای ما به طور قابل‌توجهی خطر حوادث صنعتی مربوط به تجمع الکتریسیته ساکن در هنگام تخلیه را کاهش می‌دهد، روند موجود را ساده می‌کند و به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا هزینه‌ها را کاهش دهند.»

در حال حاضر، نانولوله‌های گرافنی TUBALL در بیش از ۴۵ کشور جهان به بازار عرضه می‌شوند. از راهکارهای مبتنی بر نانولوله برای تولید مواد با کارایی بالا در حوزه خودرو، هوافضا، نفت و گاز، ساخت‌وساز، الکترونیک، چاپ و سایر صنایع استفاده می‌شود.