استفاده از فناوری نانو در محصولات شرکت بی‌ام‌دبلیو

استارتاپ نانوفناوری گائوزی از فناوری شیشه هوشمند فعال خود در خودرو بی‌ام‌وآی ویژن سیرکولار در نمایشگاه خودروی مونیخ پرده‌برداری کرد.
استفاده از فناوری نانو در محصولات شرکت بی‌ام‌و

استارتاپ نانوفناوری گائوزی (Gauzy) به تازگی کاربردهای نوآورانه فناوری شیشه هوشمند فعال خود که توسط شرکت‌هایی نظیر ب‌ام‌دبلیو (BMW)، بروس (Brose) و سکیسویی (Sekisui) مورد استفاده قرار می‌گیرد را فاش کرد.

این نوآوری منحصربه‌فرد که اخیراً در نمایشگاه بین‌المللی خودروی آلمان مونیخ به نمایش درآمد، حاصل همکاری‌های فناورانه گائوزی با شرکای خود، از جمله Vision Systems، LG Display و Texas Instruments بوده است. گائوزی در غرفه خود در این نمایشگاه نشان داد که چگونه فناوری شیشه هوشمند LCG (شیشه کنترل نور) آن با PDLC (پلیمر کریستال مایع پراکنده) و SPD (دستگاه ذرات معلق) به شیشه‌های داخلی و خارجی اجازه می‌دهد تا ماده‌ای فعال باشند. این شیشه‌ها میزان تابش نور خورشید به خودرو را کنترل می‌کند و از این طریق، مدیرت دما را ممکن می‌سازد. علاوه بر این، مجموعه‌ای از قابلیت‌های جانبی از جمله ارائه سرگرمی رسانه‌ای (Infotainment)، تبلیغات و حتی ارسال پیام خودرو به خودرو و خودرو به سرنشین به کمک این فناوری امکان‌پذیر می‌شود.

علاوه بر غرفه گاوزی، فناوری‌های این شرکت توسط شرکت ب‌ام‌و نیز نمایش داده شد، که با استفاده از فناوری SPD LCG گائوزی ادغام شده در شیشه‌های نازک خودرو، طراحی جدیدی را برای چراغ جلویی خود در طرح مفهومی بی‌ام‌وآی ویژن سیرکولار (BMWi Vision Circular) ایجاد کرده است.

این خودرو تمام الکتریکی دارای چراغ‌های جلو با سایه داینامیک است. هنگامی که SPD خاموش است، چراغ‌های جلو پنهان می‌شوند. هنگامی که خودرو روشن می‌شود، SPD در پاسخ به یک سیستم یکپارچه شفاف می‌شود و فوراً چراغ‌های جلویی را روشن می‌کند که باعث می‌شود اطراف روشن شود. گائوزی آوریل گذشته دور مالی 10 میلیون دلاری سری C را به رهبری هیوندای تکمیل کرد.