سرمایه‌گذاری برای تولید پوشش‌های ضد ویروسی

یک شرکت متخصص در زمینه پوشش‌های ضد ویروسی ۴.۸۴ میلیون پوند جمع‌آوری کرد.
سرمایه‌گذاری برای تولید پوشش‌های ضد ویروسی

شرکت کاستوس (Kastus)، متخصص در زمینه فناوری پوشش‌های ضد ویروسی، یک دور سرمایه‌گذاری را با مبلغ ۴.۸۴ میلیون‌پوند به پایان رسانده‌است. این شرکت که توسط جان براون بنیانگذاری و برنده جایزه فناوری نانو ایرلند شده است، طیف گسترده‌ای از پوشش‌های سطح ضد میکروبی و ضد ویروسی 24/7 را در سطح جهان ثبت کرده است که برای محافظت دائمی از صفحه لمسی و سایر سطوح شیشه‌ای در برابر ویروس‌ها و باکتری‌های مضر طراحی شده است. در دنیایی با لمس بالا که هر روز افراد از صفحه‌های لمسی عمومی و وسایل شخصی خودشان استفاده می‌کنند، خطر عفونت و آلودگی متقابل در اثر استفاده از همین صفحات وجود دارد، فناوری پوشش کاستوس، راهکاری مفید برای حل این مشکل برای کسب و کارها و مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهد.

دفتر مرکزی این شرکت در دوبلین واقع شده است و در انگلیس، آمریکا، کره و چین نیز حضور دارد. براون تیمی متشکل از استعدادهای بازرگانی، برندسازی، نوآوری و مهندسی باتجربه را در این شرکت دور هم جمع کرده است. کاستوس ۴۴ پتنت ثبت‌شده و در انتظار ثبت دارد.

جان براون، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت کاستوس گفت: «ما از تیم Alpha Ascent به خاطر چشم‌انداز و تعهدشان برای موفقیت در کاستوس سپاسگزاریم. ما شاهد شتاب سریع تقاضا برای فناوری پوشش سطح 24/7 منحصر به فرد خود هستیم، که ISO ثابت کرده است 99 درصد باکتری‌ها و ویروس‌های مضر از جمله ویروس کرونا را از بین می‌برد. به خاطر منحصر به بودن، تطبیق‌پذیری و قابلیت تولید انبوه این فناوری، ما در حال جذب فرصت‌های تجاری جدید از برندها در بخش‌هایی مانند الکترونیک مصرفی، دستگاه‌های تلفن همراه، ارائه‌دهندگان خدمات خانگی، لوازم خانگی، سفر و ... هستیم. تیم ما در حال حاضر با برندهای قدرتمند جهانی همانند Lenovo، Lavazza Pro و Kone همکاری می‌کند، و ما هیجان‌زده هستیم که این دور سرمایه‌گذاری جدید ما را قادر خواهد ساخت تا سرعت بالقوه خود را تسریع و تحقق بخشیم.»

فرگس لینچ، نماینده Alpha Ascent در هیات‌مدیره کاستوس گفت: «در سال ۲۰۲۰ همه ما یک زنگ خطر هشداردهنده در زمینه مبارزه با عفونت‌ها را تجربه کردیم. پس از دو سال سرمایه‌گذاری در کاستوس، ما خوشحالیم که دوباره با جان و تیمش در مأموریت آنها برای ساختن جهان به مکانی امن‌تر از طریق فناوری منحصر به فرد پوشش سطح، همکاری می‌کنیم. در درمان پاندمی کنونی و به دنبال جلوگیری از شیوع بعدی، ما انتظار داریم که فناوری کاستوس در این زمینه ارزشمند باشد.»

فناوری کاستوس طیف وسیعی از راهکارهای حفاظت از سطح ضد ویروس و ضد باکتری 24/7 را ارائه می‌دهد. مجموعه محصولات کاستوس شامل هر دو محصول نهایی (محافظ صفحه نمایشگرهای موجود و صفحه شیشه‌ای دستگاه‌های صفحه لمسی جدید) به همراه راهکارهای پوشش‌دهی برای تولید انواع محصولات شیشه‌ای و سرامیکی جدید است.