معرفی کارآفرینان برتر حوزه باتری با سن کمتر از 30 سال

صنعت باتری به حوزه‎ای جذاب در سیستم‎های ذخیره انرژی تبدیل شده و پیش‎بینی می‎شود که در 20 سال آینده، بیش از 1 ترلیون دلار در این حوزه سرمایه‎گذاری خواهد شد. لذا نقش شرکت‎های استارتاپ و کارآفرینان این حوزه بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

هرسال گزارشگران مجله تحقیقات تجاری Forbes کارآفرینان موفق در حوزه‎های مختلف را معرفی می‎کنند، مثلاً یک سال محققان برتر صنعت هسته‎ای و سال دیگر، کارآفرینان موفق حوزه انرژی خورشیدی معرفی شدند. امسال نیز نگاه‎ها به حوزه باتری معطوف شده است.

در ادامه تعدادی از کارآفرینان موفق حوزه باتری که کمتر از 30 سال سن دارند، معرفی شده‎اند:

  1.  Dhruvik Parikh (19 ساله): در دوره دبیرستان جایزه محقق جوان اینتل را به دلیل ارتقای غشای تبادلگر پروتون با قیمت کمتر و کارایی بالاتر برای باتری‎های جریانی وانادیومی برنده شد. وی هم اکنون در دانشگاه استنفورد با تیمی از محققان دانشگاه Idaho  برای تجاری‎سازی این ایده فعالیت می‎کند.
  2.  Lin Chen (29 ساله): وی شرکت استارتاپ Beltech را برای ساخت باتری‎های پیشرفته در زمینه الکترولیت جامد و آندهای لیتیمی نازک راه‎اندازی کرد که شرکت‎های بزرگی نظیر Panasonic، LG و Tesla خواهان استفاده از محصولات آن در نمونه‎های خود هستند. هدف وی ساخت باتری ایمن‎تر، با دانسیته انرژی 3 برابر و با نصف قیمت به ازای هر کیلووات ساعت است.
  3.  برگزاری سمیناری در حوزه ذخیره انرژی، علاقه Meghana Bollimpalli (17 ساله) را برای کار در حوزه ابرخازن‎ها برانگیخت (این وسایل به دلیل استفاده از الکترودهای پلاتینیوم گران هستند). او کشف کرد که مخلوط پودر چای، شیره قند و تانن همراه با فسفر و نیتروژن می‎تواند عملکرد یکسانی را با الکترودهای پلاتینیوم داشته باشد که فقط 1 دلار هزینه دارد. برای این کشف، جایزه محقق جوان اینتل در سال 2018 به وی اهدا شد.
  4.  Anna Douglas (26 ساله) روش جدیدی را برای ساخت نانولوله‎های کربن از طریق الکتروشیمیایی در ازای یک فرایند صرفاً کاتالیستی تعبیه کرد که در این روش دی‎اکسید کربن در حضور مواد اولیه ارزان و الکتریسیته واکنش داده و نانومواد را تولید می‎کند. علاوه بر کاربرد در باتری‎ها، این روش کاربردهای زیادی نیز در اهداف دفاعی دارد. بر همین اساس، شرکت استارتاپ SkyNano راه‎اندازی گردید.
  5.  فرایند بازیافت باتری‎ها و سایر وسایل الکترونیکی دشوار است. لذا Megan O’Connor (28 ساله) بنیان‎گذار استارتاپ Nyth Cycle روش جدیدی را که سازگار با محیط زیست است برای بازیافت فلزات با ارزش با استفاده از فیلترهای نانولوله کربن برای استخراج فلزاتی نظیر کبالت و لیتیم از یک حمام اسیدی پیشنهاد داد.
  6.  Arsheen Allam شرکت GOLeaf را برای ارتقای مشتقات گرافن ارزان‎تر با کاربرد در ابرخازن‎ها به عنوان جایگزینی برای باتری‎های سرب اسید و لیتیم-یون راه‎اندازی کرد.
  7.  شرکت استارتاپ آقای Spencer Gore با نام Impossible Aerospace روش جدیدی را برای بسته‎بندی سل‎های باتری لیتیم-یون ابداع کرد که امکان قراردادن باتری‎های بیشتر را بدون افزایش وزن فراهم می‎کند.

این کارآفرینان باید توجه کنند که افراد سابق در این لیست، موفق به تجاری‎سازی فناوری خود شدند. مثلاً Gene Berdichevsky که در سال 2012 به عنوان یکی از کارآفرینان برتر معرفی شد، توانست شرکت نانوفناوری Sila را برای ساخت پودری به عنوان افزودنی در باتری لیتیم-یون راه‎اندازی کند که کارایی باتری را تا 40% افزایش می‎دهد و تاکنون 125 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است

(داستان موفقیت این شرکت به زودی اطلاع شما خواهد رسید).

 

فراخوان سرمایه‌گذاری در طرح‌های برتر حوزهٔ انرژی مبتنی بر فناوری‌نانو

فراخوان سرمایه‌گذاری در طرح‌های برتر حوزهٔ انرژی مبتنی بر فناوری‌نانو

صنایع نانوتک آینده (صنتا) با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و همکاری چالش‌های فناوری و نوآوری (اینوتن) با هدف ایجاد فرصت رشد و سرمایه‌گذاری جهت ارتقاء طرح‌های دانش‌بنیان برطرف‌کننده نیاز بازار و تبدیل آنها به پروژه‌هایی موفق، فراخوان سرمایه‌گذا...