نانومحصول ایرانی؛ براق‌کننده چرخ و داشبورد خودرو

شرکت «شریف نانو پارس» با استفاده از نانوذرات، براق‌کننده و پاک‌کننده چرخ و داشبورد خودرو تولید کرده است که از فرسایش و ترک‌خوردگی تایر جلوگیری می‌کند و با ایجاد خاصیت آنتی‌استاتیک نیز جذب گرد و خاک را کاهش می‌دهد.
براق‌کننده چرخ و داشبورد خودرو

تمیزی قسمت‌های داخلی و خارجی خودرو، مانند روکش صندلی، داشبورد، بدنه و چرخ‌ها موجب زیبائی بوده و به نوعی بیانگر شخصیت مالک آن است. امروزه علاوه بر استفاده از آب به عنوان یک ماده تمیزکننده، استفاده از انواع مواد شوینده مانند اسپری‌ها و واکس‌ها نیز رایج است.

با توجه به تماس لاستیک خودرو با سطح جاده، انواع آلودگی‌ها مانند گرد و غبار و گل و لای و حتی سنگ‌ریزه بر سطح آن و در میان آج‌ها چسبیده و ظاهر لاستیک را تغییر می‌دهند و موجب ایجاد آسیب می‌شوند. علاوه بر استفاده از مواد شوینده برای تمیزی سطح لاستیک، استفاده از مواد براق‌کننده نیز امری رایج است که زیبایی را افزایش می‌دهد. این مواد علاوه بر براق کردن، می‌توانند از لاستیک در برابر نور آفتاب و حرارت نیز محافظت کرده و عمر آن را افزایش دهند.

داشبورد خودرو نیز بخش دیگری از خودرو است که معمولاً از جنس‌های مختلفی مانند چوب، پلیمر، آلومینیم یا فیبر کربن ساخته می‌شود. داشبورد در تماس با گرد و غبار و همچنین تماس دست، آلوده شده و همچنین در برابر نور خورشید نیز حساس است. همچنین بخش قابل توجهی از ظاهر داخلی خودرو را تشکیل می‌دهد. لذا تمیزی و زیبایی آن حائز اهمیت است. استفاده از مواد براق‌کننده برای داشبورد از جمله روش‌هایی است که برای رسیدن به این دو هدف استفاده می‌شود.

شرکت شریف نانو پارس با استفاده از نانوذرات براق‌کننده و پاک‌کننده چرخ و داشبورد خودرو تولید کرده است. امروزه استفاده از براق‌کننده‌های حاوی نانوذرات باعث می‌شود که به علت ساختار فشرده این مواد، از نفوذ ذرات و جرم‌های محیطی شامل گرد و غبار و کثیفی ممانعت شده و با نرم‌تر شدن بافت لاستیک یا داشبورد از ایجاد ترک جلوگیری شود. شوینده‌های دارای این مواد با توجه به خاصیت آنتی‌استاتیک می‌توانند روی سطوح با ابعاد بسیار ریز نانومتری نفوذ کرده و آنها را با ایجاد رشته‌های به هم پیوسته، به الیاف دستمال منتقل نمایند.

بنابراین جرم‌های بسیارریز غیر قابل رویت، در ابعاد نانو از روی سطوح پاک می‌شوند و براقیت سطح حاصل می‌شود. همچنین این مواد بعد از اعمال روی سطح لاستیک یا داشبورد، با ایجاد یک لایه با چسبندگی بالا از سطح محافظت می‌کنند. نکته حائز اهمیت در استفاده از این محصول، عدم نیاز به استفاده از آب قبل از شستشو با نانومواد است و در ضمن استفاده از این مواد نیاز به تخصص خاصی ندارد. این اسپری به هیچ عنوان چربی از خود باقی نمی‌گذارد.

 

چرا از این محصول استفاده کنیم؟

  • حاوی نانوذرات
  • ضد گرد و غبار
  • قدرت براق‌کنندگی و محافظتی بالا
  • قیمت مناسب
  • جلوگیری از فرسایش و ترک‌خوردگی تایر و داشبورد
  • کاهش جذب گرد و خاک به علت ایجاد خاصیت آنتی‌استاتیک
  • حفظ خاصیت خود برای مدت طولانی
  • بوی مطبوع

درباره شرکت شریف نانو پارس

شرکت شریف نانو پارس از گروهی از استادان دانشگاه در حوزه فناوری نانو همراه با دانش‌آموختگان دوره‌های کارشناسی ارشد و مهندسین مجرب تشکیل شده است که در یک محیط حرفه‌ای در زمینه نوآوری و تولید محصولات نانو فن‌آوری با یکدیگر همکاری دارند.

در بخش تحقیق و توسعهٔ واحد شوینده‌های نانو با نام تجاری Snop با توجه به ویژگی‌های سازگاری با محیط زیست و ارتقاء کیفیت با تکنولوژی‌های جدید، شوینده‌های نانو بدون نیاز به آب و بدون صدمه به محیط زیست ارائه می‌شوند. همچنین استفاده از نانوذرات عامل‌دار در تسریع و تسهیل خواص شوینده‌ها از نمونه فعالیت‌های واحد تحقیق و توسعه شرکت است.

منبع مطلب
 فیلتر هوای خودروهای سنگین، ماشین‌آلات کشاورزی و راه‌سازی

نانومحصول ایرانی؛ فیلتر هوای خودروهای سنگین، ماشین‌آلات کشاورزی و راه‌سازی

شرکت آزاد فیلتر، موفق به تولید فیلتر حاوی نانوالیاف جهت بهبود راندمان فیلتراسیون شده است. این نوع فیلترها در خودروهای سنگین، ماشین‌آلات کشاورزی و راه‌سازی استفاده می‌شود.