نانومحصول ایرانی؛ موتورشوی خودرو با خاصیت ضد گرد و غبار

شرکت «شریف نانو پارس» با استفاده از نانوذرات، موتورشوی خودرو تولید کرده است که با ایجاد خاصیت آنتی‌استاتیک، جذب گرد و خاک را کاهش می‌دهد.
نانومحصول ایرانی؛ موتورشوی خودرو با خاصیت ضد گرد و غبار

تمیزی بخش‌های مختلف خودرو مانند موتور، بدنه و داخل خودرو در حفظ و افزایش طول عمر خودرو مفید است. موتور خودرو به علت تماس با گرد و غبار، رطوبت، و همچنین امکان تماس روغن، نیاز به شست و شو دارد تا بتواند بهتر کار کند، چرا که این آلودگی‌ها می‌توانند به اجزای داخلی و خارجی موتور صدمه وارد کنند.

عدم استفاده از آب در شست و شوی موتور می‌تواند باعث جلوگیری از ایجاد مشکلاتی مانند زنگ‌زدگی در اجزای فلزی شود. بنابراین، مواد مختلفی مانند اسپری‌ها، محلول‌ها و شامپوها برای شست و شوی موتور به کار می‌رود. در انتخاب محلول شوینده موتور خودرو، علاوه بر خواصی مانند قابلیت حل کردن انواع روغن و چربی، باید خاصیت آنتی استاتیک که موجب ممانعت از چسبیدن گرد و غبار بر سطح می‌شود نیز در نظر گرفته شود.

استفاده از نانوذرات در ساحتار داخلی محلول‌های شست و شوی موتور می‌تواند منجر به ایجاد خاصیت آنتی‌استاتیک شده و روی سطوح با ابعاد بسیار ریز نانومتری نفوذ کرده و آنها را با ایجاد رشته‌های به هم پیوسته، به الیاف دستمال منتقل نمایند. بنابراین جرم‌های بسیار ریز غیر قابل رویت، در ابعاد نانو از روی سطوح پاک می‌شوند. همچنین این مواد بعد از فرایند تمیزکاری، با ایجاد یک لایه با چسبندگی بالا از سطح محافظت می‌کنند. نکته حائز اهمیت در استفاده از نانومواد، عدم نیاز به استفاده از آب قبل از شستشو با نانو مواد است و استفاده از این مواد نیاز به تخصص خاصی ندارد.

شرکت شریف نانو پارس با استفاده از نانوذرات موتور شوی خودرو جهت تمیزکاری اجزاء خارجی موتور تولید کرده است. این محصول برای انواع موتورهای بنزینی و دیزلی مناسب است. در اثر وجود نانوذرات در ساختار داخلی محلول موتورشوی خودرو، خاصیت پاک‌کنندگی مناسب در این ماده شوینده حاصل شده که می‌تواند موجب حذف سریع و کامل گرد و غبار، چربی، لک، روغن و دود از سطح موتور خودرو شود.

 

چرا از این محصول استفاده کنیم؟

  • حاوی نانوذرات
  • تمیزکننده گرد و خاک و چربی
  • کاهش جذب گرد و خاک به علت ایجاد خاصیت آنتی استاتیک
  • عدم ایجاد خط و خش روی موتور خودرو
  • عدم سمیت
  • دوستدار محیط زیست
     

درباره شرکت شریف نانو پارس

شرکت شریف نانو پارس از گروهی از استادان دانشگاه در حوزه فناوری نانو همراه با دانش‌آموختگان دوره‌های کارشناسی ارشد و مهندسین مجرب تشکیل شده است که در یک محیط حرفه‌ای در زمینه نوآوری و تولید محصولات نانو فناوری با یکدیگر همکاری دارند.

در بخش تحقیق و توسعه واحد شوینده‌های نانو با نام تجاری Snop با توجه به ویژگی‌های سازگاری با محیط زیست و ارتقاء کیفیت با تکنولوژی‌های جدید، شوینده‌های نانو بدون نیاز به آب و بدون صدمه به محیط زیست ارائه می‌شوند. همچنین استفاده از نانوذرات عامل‌دار در تسریع و تسهیل خواص شوینده‌ها از نمونه فعالیت‌های واحد تحقیق و توسعه شرکت است.

منبع مطلب
 فیلتر هوای خودروهای سنگین، ماشین‌آلات کشاورزی و راه‌سازی

نانومحصول ایرانی؛ فیلتر هوای خودروهای سنگین، ماشین‌آلات کشاورزی و راه‌سازی

شرکت آزاد فیلتر، موفق به تولید فیلتر حاوی نانوالیاف جهت بهبود راندمان فیلتراسیون شده است. این نوع فیلترها در خودروهای سنگین، ماشین‌آلات کشاورزی و راه‌سازی استفاده می‌شود.