اخبار حوزه مرکز توسعه صنعتی پلاسمای سرد

 ساخت دستگاه از بین برنده سم آفلاتوکسین مبتنی بر فناوری پلاسما

فراخوان؛ ساخت دستگاه از بین برنده سم آفلاتوکسین مبتنی بر فناوری پلاسما

پنجاه و دومین فراخوان «ساخت دستگاه از بین برنده سم آفلاتوکسین مبتنی بر فناوری پلاسما» با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و به سفارش یک شرکت دانش بنیان منتشر شد.

فراخوان؛ حمایت طرح‌های فناورانه در حوزه لیزر

فراخوان؛ حمایت طرح‌های فناورانه در حوزه لیزر

ستاد فتونیک لیزر مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای رفع نیازهای فناورانه صنایع و همچنین توسعه فناوری‌های نوین از طرح‌های فناورانه و پژوهشی حمایت می‌کند.

رویداد ارائه فناوری با موضوع «ارائه فناوری‌های شرکت کاوش یاران فن پویا»

رویداد ارائه فناوری با موضوع «ارائه فناوری‌های شرکت کاوش یاران فن پویا»

سومین رویداد ارائه فناوری سال 1400، با موضوع «ارائه فناوری‌های شرکت کاوش یاران فن پویا» در تاریخ 25 خرداد ماه به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار شد

سومین رویداد ارائه فناورانه سال ۱۴۰۰؛ شرکت کاوش یاران فن پویا

سومین رویداد ارائه فناورانه سال ۱۴۰۰؛ شرکت کاوش یاران فن پویا

سومین رویداد ارائه فناوری سال 1400، با موضوع «ارائه فناوری‌های شرکت کاوش یاران فن پویا» در تاریخ 25 خردا ماه به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود.

دستگاه تصفیه پساب

نانومحصول ایرانی؛ دستگاه تصفیه پساب

شرکت «پیشرو فناور نانو تاو آسیا (پنتا)» توانسته با هم‌افزایی فناوری پلاسما و کویتاسیون دستگاه تصفیه پساب تولید کند که موجب تخریب میکروارگانیزم‌ها، ترکیبات آلی آلاینده و ترسیب فلزات سنگین موجود در آب می‌شود.

فراخوان جذب ایده توسعه محصول

فراخوان جذب ایده توسعه محصول با استفاده از دستگاه اسپارک پلاسما سینترینگ (SPS)

با هدف توسعه محصول با استفاده از دستگاه اسپارک پلاسما سینترینگ، فراخوانی برای جذب ایده‌های نو توسط مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی (آیکن) و اینوتن اعلام شد.

سامانه پلاسما کلینر

نانومحصول ایرانی؛ سامانه پلاسما کلینر

شرکت «مهندسی ساتیا» سامانه پاک‌سازی پلاسمایی با نام پلاسما کلینر طراحی و تولید نموده است. این سامانه قادر است آلودگی‌های سطحی را پاک کند. همچنین می‌توان از آن برای ایجاد لایه‌های نانومتری استفاده کرد.

دستگاه پلاسما استریلایزر دمای پایین

نانومحصول ایرانی؛ دستگاه پلاسما استریلایزر دمای پایین

دستگاه پلاسما استریلایزر شرکت «پارس سینوهه پاد»، ابزار حساس به دما و رطوبت مانند انواع آندوسکوپ، کاتتر، کانولا و ... را در کوتاه‌ترین زمان و بدون ایجاد مواد سمی و مضر استریل می‌نماید. پس از اتمام پروسه استریل توسط این دستگاه آنچه باقی می‌ماند بخار...

ماندگارتر کردن صدای سازها با فناوری پلاسما

ماندگارتر کردن صدای سازها با فناوری پلاسما

یک شرکت دانش بنیان کاربرد تازه‌ای از عملیات نیتراسیون پلاسما را به کار بست. ایجاد خاصیت تداوم و پایداری صوت به روش نیتراسیون پلاسمایی بر روی ساز شناخته شده هنگدرام اقدامی است که محققان در این شرکت فناور انجام دادند.

تولید دستگاه لایه‌نشانی شیمیایی به کمک پلاسما

تولید دستگاه لایه‌نشانی شیمیایی به کمک پلاسما

دستگاه لایه‌نشانی شیمیایی از بخار به کمک پلاسما از جمله تجهیزات با فناوری بالا محسوب می‌شود که پیش از این از خارج از کشور وارد می‌شد و با همت یک شرکت دانش‌بنیان بومی‌سازی شده است. این دستگاه در صنایع مختلفی از جمله خودروسازی کاربرد دارد.